Torna-jóga, meditáció

Irányított mozgás

Egy nap elhatároztam, hogy végigcsinálok egy otthoni 30 napos torna kihívást. A gyerekeim lelkesen csatlakoztak, aminek többek között azért is örültem, mert tél volt, délután 4-kor már sötétedett, és nem tudtunk eleget kint lenni, és mozogni. Mindennap 15-30 perc felnőtteknek való tornagyakorlatokat végeztünk. A hetek során egyre több és nehezebb feladatok vártak ránk. A kisfiam másfél hét után már nem tűnt olyan motiváltnak, de azért mindig ott sündörgött körülöttünk. A kislányom viszont végigcsinálta velem az egy hónapon át tartó kihívást. A végére már mindketten másfél percig bírtuk tartani a plank-ot. Ezt követően nem sokkal a kihívás után a kislányom a játszótéren olyan erőgyakorlatokat tudott csinálni magától, hogy még a korabeli fiúkat is megszégyenítette. Nagyon büszke volt magára, és én elmondtam neki, hogy ez azért van, mert kitartóan tornázik velem, és e mögött sok munka van. Így a fejében a sikert összekötötte a kitartással és a kemény munkával, aminek látványos eredménye lett!

A gyerekeknek lételemük a mozgás. Nem részletezem, hogy a mozgásnak, a kirándulásnak és a friss levegőnek milyen jótékony, immunerősítő hatásai vannak a szervezetre nézve testileg, szellemileg és lelkileg egyaránt. Véleményem szerint azonban fontos az is, hogy a gyerekek ne csak futkározzanak a játszótéren, hanem irányított erősítő- és nyújtógyakorlatokat is végezzenek. Kezdjenek el valamilyen speciális mozgásformát tanulni már kiskorban: balett, tánc, néptánc, küzdősport, torna, úszás, jóga stb.

Irányított mozgás által nő az önfegyelmünk, az önbizalmunk, a kitartásunk és az állóképességünk.


Emellett gyorsan és hatékonyan fogunk tudni reagálni, fejlődik a problémamegoldó képességünk a különböző élethelyzetekben és fókuszáltak leszünk, megnyugszik az elménk. Megtanulhatunk csapatban játszani, megbízni társainkban, háttérbe szorítani az önös érdekeinket és az EGO-nkat egy közös cél érdekében. Amennyiben egyéni sportot űzünk, megtanulhatjuk, hogy minden kudarcért és minden sikerért csak és kizárólag mi magunk vagyunk a felelősek. Magunk határozhatjuk meg, hogy melyik "hegyet" kívánjuk megmászni, mennyi idő alatt, milyen ütemben, hogy mi a motiváció és a végső cél számunkra.